Dezactivare automată WiFi la Chromecast cu Google TV
Dacă ai deja un Chromecast cu Google TV cel mai probabil te-ai lovit și tu de această problemă. Îl pornești să te uiți la un film sau clip pe YouTube și realizezi că WiFi-ul este dezactivat.
Nu ești singurul, din contră, foarte mulți s-au plâns de acestă problemă chiar și înainte de update-ul firmware-ului din Noiembrie 2020. Poți găsi un bug report pe forumurile de suport Google cu mai multe comentarii ale utilizatorilor chiar aici.
Deși oficial nu există încă o soluție care să funcționeze pentru toată lumea, avem câteva posibilități să prevenim acest comportament.
Cum se manifestă această problemă?
După cum descriam adineaori, aprinzi TV-ul cu Chromecast în el, iar acesta nu este conectat la internet. Mai mult, WiFi-ul este dezactivat.
Pentru a porni din nou WiFi-ul este nevoie să te duci la setări și să îl pornești manual de fiecare dată. Foarte incomod, mai ales dacă asta se întâmplă zi de zi.
Norocul nostru este că avem o comunitate implicată iar oamenii au găsit niște workaround-uri care să rezolve această problemă.
Cum previi dezactivarea automată a WiFi-ului pe noul Chromecast?
Până când vom avea un răspuns oficial de la Google, trebuie să ne descurcăm cu ce avem. Astfel, comunitatea de pe Reddit a găsit câteva metode de prevenire a acestui minor defect software.
Dezactivarea Energy Saver
Aceasta este cea mai populară și rapidă metodă de încercat pe care o poți face fără să fie nevoie să umbli la setările router-ului sau altor dispozitive. Această opțiune este activată implicit și poate fi dezactivată din setările Chromecast.
De cele mai multe ori problema va fi rezolvată dezactivând această setare. Totuși, s-ar putea chiar și cu această setare dezactivată problema să persiste. De aceea îți recomand să citești următoarele soluții.
Setează canalul rețelei WiFi compatibil cu noul Chromecast
Dacă ai un router care suportă și 5GHz, iar Chromecast-ul este conectat la rețeaua de 5GHz, s-ar putea ca problema să apară chiar de aici. Aici Google și-a băgat singur bățul la roată și nu putem alege rețeaua preferată. Mai mult, nici măcar nu știi la ce rețea este conectat Chromecast-ul (mă refer la 2.4GHz sau 5GHz).
Pentru a găsi exact cum faci asta în router-ul tău, poți căuta pe Google: ”model router channel settings”
De asemenea, poți schimba numele rețelelor de pe 2.4GHz și cea de 5GHz. Majoritatea routerelor au această opțiune, însă implicit majoritatea routerelor folosesc același nume pentru ambele rețele.
Majoritatea utilizatorilor de pe Reddit au descoperit că noul Chromecast funcționează cel mai bine pe unul dintre aceste canale. Dar ar fi bine să te asiguri că distanța între router și Chromecast este una de bun simț și nu sunt prea multe interferențe (pereți, diferență de etaj, etc).
Alte sfaturi care pot ajuta la problema deconectării WiFi pe Chromecast
O altă setare utilă din router care ar putea ajuta este QoS (quality of service). Această setare prioritizează internetul către dispozitivele conectate. De aici poți adăuga noul Chromecast în lista de dispozitive prioritare. Pentru a găsi exact cum faci asta în router-ul tău, poți căuta pe Google: ”model router QoS”.
Dezactivarea IPv6 ar putea ajuta la rezolvarea problemelor dezactivării WiFi-ului pe noul Chromecast. Pentru că tot mai mulți oameni au internet, IP-urile IPv4 s-au cam terminat, așa că mulți dintre noi primim de la providerii de internet un IPv6.
Poți dezactiva această setari din setările router-ului, însă această acțiune ar putea fi cu două tăișuri. S-ar putea ca la reconectare să nu te poți conecta din prima la internet și va fi nevoie de câteva restarturi până când vei prinde un IP IPv4.
Ultimul lucru pe care îl poți verifica aici, chiar dacă nu ține de rețeaua WiFi, este poziționarea Chromecast-ului. Acesta trebuie să aibă loc să respire și să nu se încălzească excesiv. Încălzirea excesivă poate duce la restart sau chiar defectare. În cazul restartului, Chromecast-ul poate pierde rețeaua WiFi.
Eu am rezolvat această problemă dezactivând Energy Saver. Apoi totul a funcționat ca înainte. Cel mai amuzant lucru mi s-a părut faptul că noi nu am avut mai bine de 6 luni această problemă. Partea bună este că totul se rezolvă foarte rapid și foarte ușor.